הגיינה נשית, בריאות וסביבה - גל גולן

כשמגיעים להתייחס לנושא ההגיינה הנשית, אין להתחמק מדיון קצר על הפוליטיקה של יחסי החברה הפטריארכלית ונשים, ויחסי החברה המערבית וגוף האדם.

שני אלו נושאים שמשתלבים אחד בשני, ויוצרים את התמונה המוכרת לנו היום ביחס החברה בכלל והרפואה בפרט לנשים, ואת האופן בו נשים בוחרות לאמץ או שלא לאמץ יחס זה.

השילוב בין הצורך של חברה פטריארכלית לשלוט בנשים ולהצר את צעדיהן, לבין ההתכחשות הכללית של החברה המערבית לפעולותיו השונות של גוף האדם על תוצריו, יצרו התייחסות אל המחזור הנשי כאל מטרד שצריך לסבול אותו במקרה הטוב, ולהתעלם ממנו לחלוטין במקרה הפחות טוב.

החשיבה המעגלית, הטבעית כלכך לגוף האישה, ואשר דורשת התנהגות שונה בזמנים שונים של החודש ביחס למחזוריות האישית, והקשר בינו לבין מחזור הירח, התייחסות זו, האוצרת בתוכה ידע רב וכוח עצום עבור נשים, נדחקה הצידה לטובת "יישור קו" והתנהגות לינארית, המתאימה לחברה הפטריארכלית המערבית.

כל הפרסומות המקדמות מוצרי היגיינה נשיים בנויות על התפיסה הזאת.

הצבע בפרסומות לבן (העלמנו לגמרי את הצבע האדום), האשה נראית משוחררת, חופשיה ומאושרת (בניגוד להרגשה האישית שיש במחזור פעמים רבות, של צורך בזמן שקט ומכונס, ולעתים גם אי נוחות וכאב), ויכולה להמשיך להתנהג "כרגיל" כל החודש. כמובן שהיא תמיד צעירה נטולת דאגות.
גם שיווק הגלולה נשען על עקרונות דומים.

מוצרי ההגיינה עצמם, בוודאי ובוודאי שמשקפים את אותה התפיסה, ומכיוון שהם נעים בכיוון המנוגד לטבע האישה, יש להם מחירים בריאותיים וסביבתיים, לעתים גבוהים מאד.

מוצרי ההגיינה הקונוונציונליים הם ראשית לכל חד-פעמיים, הדבר משקף את הצורך להסתיר ולזרוק את הדם הרחק מאיתנו וכן את הגישה הכללית יותר של נוחיות מעל הכל.

המחיר האישי כולל מחד גישה של ניכור וחוסר כבוד לגוף וצרכיו, ומאידך פגיעה פיזית, כמפורט למטה.

המחיר הסביבתי כולל הצטברות המוצרים המשומשים במטמנות, על כל המשתמע מכך, בזבוז אנרגיה על ייצור, שינוע, שיווק וכד', שימוש בעיסת נייר הנלקחת לרוב מעצים שנכרתו ביערות העד של דרום אמריקה, וכן נזק הנגרם מתוצרי הלוואי של הכימיקלים, הן לעובדי המפעלים והן לסביבה.

שנית - המוצרים מכילים כימיקלים מסוכנים ופלסטיק,שאריות של דיוקסינים מתהליך ההלבנה, חומרי ספיגה ורעלים שונים.

המחיר הבריאותי מחשיפה לחומרים אלו כולל דלקות חוזרות ונשנות בנרתיק ובמע' השתן, פטריות, toxic shok sindrom, ואף סרטן.

כל זה נחסך מנשים המשתמשות במוצרים לשימוש חוזר.

לקוחות רבות מדווחות על היעלמות מיידית של תופעות מהן סבלו במשך שנים רבות.

ייתרון נוסף הוא שאין צורך לרכוש את המוצרים שוב ושוב. המוצרים עמידים למשך שנים רבות.

המוצרים הרב-פעמיים נחלקים לשני סוגים עיקריים -

1. תחבושות ותחתוניות מבד (ההמלצה שלנו היא להשתמש במוצרים מכותנה אורגנית).

2. כוסית למחזור, יש הקוראים לה 'תחליף טמפון', המיוצרת מסיליקון רפואי (יש גם מגומי טבעי), בטוחה לשימוש ונוחה מאד.

נשמח לעזור לכל נערה ואישה לבצע את המעבר החשוב הזה לכיוון של בריאות, חופש וידידותיות למשתמשת ולסביבה.

 

 

x

#{title}

#{text}

#{price}